سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت

ساخت وبلاگ

 لینک‌های فالو (Dofollow) و نوفالو (Nofollow) فاکتور بسیار مهمی در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشند. همه سایت‌ها و صفحات وب یه یک روش یا توسط لینک‌های دیگر با هم ارتباط برقرار می‌کنند. ساختن بک لینک، جزئی از سئو خارجی است و استخوان‌بندی موفقیت هر وبسایت است. در این مقاله به بررسی آنها و تفاوت لینک‌های فالو و نوفالو خواهیم پرداخت.


تفاوت لینک فالو و لینک نوفالو

 

هنگامی که پست یا صفحه جدیدی را اضافه می‌کنید، ربات‌ها یا خزنده‌های گوگل آن صفحه یا پست را کراول می‌کنند. فرض کنید که در حال نوشتن یک مطلب هستید و در آن پست شما لینک‌های داخلی و یا لینک‌های خارجی وبسایت‌های دیگر را به وبسایت خود اضافه می‌کنید. در اینصورت هنگامی که گوگل آن پست را کراول می‌کند، این لینک‌های داخلی و خارجی را نیز دنبال خواهد کرد. هنگامی که لینکی فالو (Dofollow) است بدان معناست که شما هم نیز محتوای لینک را باارزش می‌دانید؛ به طور پیش‌فرض همه لینک‌ها فالو هستند و گوگل نیز این لینک‌های داخلی و خارجی را ردیابی می‌کند. 
هنگامی که لینک‌های داخلی یا لینک‌های خارجی را در پست خود اضافه می‌کنید و یک تگ نوفالو در این لینک‌ها قرار می‌دهید در نتیجه گوگل آن لینک را دنبال نمی‌کند؛ این بدان معناست که این لینک‌ها کراول نمی‌شوند و بنابراین به این لینک‌ها نوفالو (Nofollow) گفته می‌شود. در این مورد شما این لینک‌ها را تأیید نمی‌کنید و تنها این لینک‌ها توسط بازدیدکنندگان و نه گوگل دنبال خواهند شد. بنابراین اکنون می‌دانیم که اگر به گوگل اجازه دهیم لینک‌های خارجی (لینک‌هایی که از وبسایت دیگر به وبسایت ما لینک داده می‌شود) در محتوای ما (پست) کراول شوند این لینک‌ها، لینک‌های فالو نامیده می‌شوند و اگر تگ نوفالو را در لینک‌های خارجی در وبسایت خود اضافه کنیم در نتیجه لینک‌ها، لینک‌های نوفالو نامیده می‌شوند.

لینک فالو چیست؟

برای درک بهتر لینک های نوفالو و فالو ابتدا نیاز داریم که درباره چگونگی کار لینک ها در حیطه سئو بپردازیم. وقتی یک سایت لینکی از یک سایت دیگر کسب می کند، آن سایت در سئو کمی ارتقا پیدا می کند. اگر هرکدام از این لینک ها را یک امتیاز در نظر بگیریم، می توان گفت  که کسب لینک های بیشتر به معنی کسب امتیاز بیشتر در سئو است.

گوگل به این لینک ها توجه می کند، آنها را می شمارد و بررسی می کند که از چه سایت هایی هستند. گوگل اینطور تصور می کند که اگر افراد زیادی به یک صفحه مشخص لینک دهند پس آن صفحه، یک صفحه خوب است. از آنجا که گوگل همواره میخواهد بهترین نتیجه را به شما نشان دهد، پس آن صفحه را به بالاترین نقطه در نتایج جستجو می رساند.

گوگل فاکتور پیج رنک را ایجاد کرده تا با استفاده از آنها ارزش لینک ها را اعلام کند. هر چه که ارزش و اعتبار لینک های ورودی بیشتر باشد، ارزش سایت شما نیز بیشتر خواهد بود.

حال می توانیم لینک فالو را تعریف کنیم. لینک های فالو به عنوان امتیاز شمرده می شوند. آنها اعتبار سایت مبدا را به مقصد منتقل می کنند و باعث اغزایش اعتبار سایت مقصد می گردند. در نتیجه سایت مقصد در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد.

 

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو به عنوان امتیاز شمرده نمی شود، با استفاده از آن اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کند. لینک های نوفالو از طریق تگ Nofollow و به شکل زیر هستند:

[jv_quote style="default" width="0"]<a href=”http://www.website.com/” rel=”nofollow”>Link Text</a>[/jv_quote]

تگ نوفالو نشانه ای برای موتورهای جستجو هستند تا به آنها اعلام کنند که این لینک را دنبال نکنند. به نظر شما چرا کسی بایست چنین کاری کند؟ آیا این مسئله از نظر شما عجیب نیست؟ به شما قول می دهیم که این موضوع دلیلی خوبی دارد و در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای چیست؟ا   یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اینترنت بدون نوفالو پر از اسپم خواهد بود

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، فقط لینک های فالو طبیعی در سیستم تعیین پیج رنک گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. لینک های بیشتر به معنی اعتبار بیشتر و در نتیجه رتبه بالاتری خواهد بود. پیج رنک بیشتر، به معنی اعتبار بیشتریست و افزایش آن موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می گردد.

دنیای ما جهان بی نقصی نیست و همواره به اصلاح سئوکارهایی وجود دارند که قصد دارند با کسب لینک از روش های نامتعارف به فریب گوگل بپردازند و رتبه سایت خود را افزایش دهند. قبل از ایجاد تگ نوفالو، افراد زیادی دست به اینکارها می زدند و با استفاده لینک سازی غیر طبیعی پیج رنک سایت را به صورت مصنوعی افزایش می دادند.

زمانی که پیج رنک توسط سئو کاران سیاه کشف شد، به شکل افراطی از طرف آنها مورد استفاده قرار گرفت. به یکباره همه چیز سئو تبدیل به لینک ها شد. لینک های بیشتر به معنی امتیاز بیشتر بود و سئوکاران تا آنجا که می توانستند سعی می کردند از هر سایتی بک لینک بگیرند. قسمت کامنت صفحات تبدیل به یک هرج و مرج گردید و انبوهی از اطلاعات بی معنی صرفا برای قرار دادن لینک ها در آن قرار می گرفت.

ویکیپدیا نیز دچار مشکل شد و افراد زیادی که به دنبال کسب لینک بودند، خود را به عنوان منبع مطالب سعی می کردند معرفی کنند. وبلاگ های معروف نیز دچار مشکلات زیادی شده و بحث در مورد هر موضوع به موضوعات بی ربط کشیده شد. در سال 2005 گوگل شخصا وارد شد و مت کاتس و جیسون شلن از کارشناسان خبره گوگل به معرفی تگ نوفالو پرداختند.

ویژگی‌های لینک‌های فالو در سئو چه هستند؟

به منظور درک تفاوت بین لینک‌های فالو و نوفالو، باید به نحوه کار موتورهای جستجو نگاهی بیاندازیم. موتورهای جستجویی مانند گوگل همیشه به دنبال سرنخ‌هایی بر روی صفحات وب هستند که دارای بالاترین رتبه بر روی نتایج جستجو هستند. یکی از مواردی که موتورهای جستجو در نظر می‌گیرند، تعداد لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر لینک به آن صفحه شده است. برای مثال؛ دو پست با موضوع مشابه بر روی سایت‌های جداگانه وجود دارند. هر دو پست دارای کیفیت بالا هستند، به خوبی نوشته شده و پر از مطالب مفید هستند. با این حال یکی از این پست‌ها دارای صدها لینک طبیعی است که لینک به آن شده و از سایت‌های خارجی می‌باشد. در حالیکه مورد دیگر تنها یک یا دو لینک دارد. در این مثال، موتور جستجو تأکید بیشتر بر روی پستی می‌کند که دارای لینک‌های زیادی است زیرا بسیاری از افراد دوست دارند که به آن مطلب لینک دهند. بنابراین به لینک‌هایی که موتور جستجو هنگام برخورد با آنها، لینک مورد نظر را دنبال می‌کند لینک‌های فالو نامیده می‌شود. این لینک‌ها کمک به افزایش پیج رنک صفحه می‌کنند و هر چه لینک‌های فالو طبیعی‌تری در یک وبسایت/صفحه باشد، احتمالا باعث رتبه‌بندی بالاتر خواهد شد. همانطور که ذکر شد، هر لینکی به طور پیش فرض یک لینک فالو است، بنابراین در صورتیکه لینک حاوی تگ نوفالو نباشد، در نتیجه به طور اتوماتیک لینک فالو می‌باشد. لینک‌های فالو قدرتمندترین نوع لینک‌ها در سئو در نظر گرفته می‌شوند. 

ویژگی‌های لینک‌های نوفالو در سئو چه هستند؟

هنگامی که افراد به اهمیت لینک‌های اشاره کننده به وبسایت پی بردند، برخی از سایت‌ها و یا افراد به طور افراطی از آنها استفاده کردند و شروع به دریافت لینک به هر طریقی کردند؛ آنها لینک‌ها را می‌خریدند و افراد تا آنجا که می‌توانستند سعی می‌کردند از هر وبسایتی بک لینک ‌بگیرند، از کامنت‌ها سوء استفاده می‌کردند و غیره. بدین طریق آنها می‌توانستند رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهند. موتورهای جستجو این تاکتیک را متوجه شدند و تگ نوفالو را برای کمک به جلوگیری از این فعالیت‌ها معرفی کردند. از این رو، کارشناسان گوگل به نام مت‌کاتز (Matt Cutts) و جیسون شلن (Jason Shellen) در سال 2005 ، تگ نوفالو را معرفی کردند. 
یک لینک نوفالو ارزش HTML را دارد و به ربات‌های موتورهای جستجو دستور می‌دهد این لینک را دنبال نکنند. بنابراین با استفاده از این دستور، لینکی که از وبسایت دیگری به وبسایت ما داده می‌شود مورد تأیید ما نیست و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که این لینک نباید در پیج رنک محاسبه شود، اما همچنان ایندکس این صفحات در موتورهای جستجو انجام می‌شود. این لینک اساسا برای کاهش اثر بخشی انواع خاصی از اسپم‌‌‌ها در موتور جستجو معرفی شد، بنابراین بهبود دهنده کیفیت نتایج موتور جستجوست. در نهایت شما اسپم کمتری را دریافت خواهید کرد و وبسایت شما بهبود خواهد یافت. همچنین موتورهای جستجو سایتی را که از لینک‌های فالو بیش از حد استفاده می‌کند و به نظر برسد اسپم‌گونه باشند، به شدت مجازات می‌کند. افراد می‌توانند بر روی لینک نوفالو کلیک کنند و منتقل به سایت دیگر شوند اما در چشم موتورهای جستجو این لینک‌ها اشاره به هیچ چیز نمی‌کنند و نیز کراول نمی‌شوند. با اینکه همچنان اسپم کردن در کامنت وبلاگ‌ها وجود دارد، اما ایجاد تگ نوفالو باعث کاهش زیادی در آن شده است. لینک‌های نوفالو هیچ لینک juice را عبور نمی‌دهند؛ همچنین به افزایش پیج‌رنک و رتبه سایت/صفحه کمک نمی‌کنند. لینک juice، برای معرفی قدرت یک سایت از طریق لینک‌های داخلی و خارجی به کار می‌رود. در واقع، زمانیکه یک سایت معتبر به شما لینک می‌دهد، مقداری از اعتبارش از طریق این لینک به سایت شما منتقل می‌شود. از این رو موجب می‌شود که اعتبار سایت شما نیز افزایش یابد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

چه موقع باید از لینک فالو و نوفالو استفاده کرد؟

مواقع استفاده از لینک فالو و نوفالو

 

اگر پستی را می‌نویسید و لینک‌های خارجی را به وبسایت خود اضافه می‌کنید خوب است که رتبه‌بندی مقاله خود را بهبود بخشید. اضافه کردن یک لینک خارجی از یک وبسایت معتبر، اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش رتبه‌بندی جستجوی شما می‌شود. به همین دلیل است که لینک‌ها به طور پیش‌فرض لینک فالو هستند و اگر این لینک‌ها از یک وبسایت معتبر باشند خوب است همان لینک فالو باقی بمانند. مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شما لینک‌هایی را از وبسایت‌هایی باکیفیت پایین اضافه می‌کنید. اگر لینک‌ها را به وبسایت باکیفیت پایین اضافه کنید و آنها همان لینک فالو باقی بمانند در نتیجه اعتبار صفحه و اعتبار دامنه شما و رتبه‌بندی شما کاهش خواهد یافت. اگر گوگل آن وبسایت‌ها را برای محتوای بد جریمه کند در نتیجه احتمال دارد که گوگل وبسایت شما را هم جریمه کند. بنابراین باید با دقت انتخاب کنید که چه لینکی فالو و چه لینکی نوفالو باشد. 
اکنون ما می‌دانیم که چه لینک‌هایی فالو و چه لینک‌هایی نوفالو هستند، تفاوت آنها در چیست و در کجا باید از آنها استفاده کنیم. اما سؤال بعدی که ذهن می‌آید این است که چگونه باید لینک نوفالو ایجاد کنیم؟
هیچ نیازی نیست که لینک فالو بسازیم زیرا هر لینکی به طور پیشفرض فالو می‌باشد. برای ایجاد یک لینک نوفالو تنها باید rel=”nofollow” را در لینک اضافه کنیم. برای مثال:


a href=”http://web24.ir”> what is digital marketing</a>
a href=”http://web24.ir/” rel=”nofollow” >what is digital marketing</a>

چگونه می‌توانیم بررسی کنیم که آیا لینک نوفالو است یا خیر؟

 

بررسی نوفالو بودن لینک

 

بر روی هر صفحه وبی که می‌خواهید لینک نوفالو آن را بررسی کنید، کلیک راست می‌کنیم، سپس بر روی inspect کلیک کرده، کلیدهای Cntrl+Shift+C را فشار دهید و بعد اشاره گر را به سمت لینک حرک دهید. پس از آن می‌توانید بررسی کنید که آیا تگ نوفالو اضافه شده است یا خیر. البته برای افراد حرفه‌ای که دائما می‌خواهند از فالو و نوفالو بودن لینک‌ها اطلاع یابند، افزونه‌هایی برای مرورگر کروم و فایرفاکس وجود دارد که می‌توانند به طور اتوماتیک این دو لینک را از روی تفاوت رنگ‌ها تشخیص دهند.
به طور کلی برای بدست آوردن بک‌لینک‌ها، باید برای کسب هر دو لینک فالو و نوفالو تعادلی برقرار کرد؛ همچنین باید صاحب وبسایت تصمیم بگیرد چه موقع باید از آنها استفاده کند. در واقع لینک‌های فالو در سئو تأثیر بسیار زیادی دارند. از طرفی لینک‌های نوفالو از نظر گوگل قانونی و مجاز هستند و هیچ مشکلی برای رتبه سایت شما بوجود نمی‌آورند. بنابراین استفاده از هر دو نوع لینک در بازاریابی آنلاین مهم است.

آیا دیگر نبایست لینک های نوفالو کسب کرد؟

فقط به این خاطر که لینک های نوفالو ارزش سئو ندارند، نمی تواند دلیلی بر عدم ایجاد آنها باشد. با استفاده از لینک های نوفالو می توان ترافیک ارجاعی کسب کرد.

با استفاده از یک کامنت مناسب و یا یک مطلب خوب در یک انجمن گفتگو، می توان افراد را به بازدید از سایتتان ترغیب کرد و این مسئله باعث افزایش ترافیک سایت می شود. نتیجه این امر نیز می تواند موجب افزایش نرخ گردد.

به علاوه موتورهای جستجو امروزه به پارامترهایی فراتر از پیج رنک و بک لینک ها نگاه می کنند. سیگنال های مثبتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر ایجاد می شود به شدت در حال افزایش است، با اینکه نوفالو هستند. کلید برندسازی در دنیای امروز اینست که این گونه فکر نکنید که کدام لینک ها در سئو مفید هستند. به جای این نوع تصور این گونه فکر کنید که لینک ها در هر صورت برای کسب و کارتان مفید هستند و باعث افزایش اعتبار سایتتان می گردند. به خاطر داشته باشد که لینک چه فالو باشند و چه نوفالو باعث ایجاد اعتماد می شوند.

قرار دادن لینک وبسایت در ویکیپیدیا نیز ارزش پیگیر دارد. با اینکه ویکیپدیا در این زمینه بسیار سختگیر است، اما با استفاده از یک محتوای بسیار قوی و قرار دادن لینک آن در قسمت منابع مطلب می تواند نتایج خوبی برای شما به دنبال داشته باشد.

بعضی از کارشناسان اعلام کرده اند که در آنالیز سایت های مختلف در برخی کلمات کلیدی مشاهده کرده اند سایت هایی که در رتبه های اول گوگل قرار دارند، دارای لینک ویکی پدیا هستند. لینک های ویکیپدیا با اینکه نوفالو هستند، اما باعث ایجاد ترافیک ارجاعی به سایت می شوند. چرا که بسیاری از کاربران بعد از خواندن صفحه ویکی پدیا به لینک منابع آن مراجعه می کنند.

چگونه متوجه شویم که یک لینک، فالو یا نوفالو است؟

چگونه لینک های نوفالو را از فالو تشخیص دهیم؟ اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید به ترتیب به قسمت View>Developer>View Source بروید. از طریق رایت کلیک بر روی هر لینک و رفتن به گزینه Inspect Element نیز می توانید جزییات هر لینک را مشاهده کنید. در مرورگر فایر فاکس نیز بر روی صفحه رایت کلیک کرده و به View Page Source بروید. در سورس هر صفحه می توانید نوفالو بودن یا فالو بودن هر لینک را بررسی نمایید.

برای افراد حرفه ای که دائما میخواهند از فالو یا نوفالو بودن لینک ها آگاهی یابند، افزونه هایی هم برای مرورگر کروم و هم برای فایرفاکس وجود دارد که به صورت اتوماتیک و از طریق رنگ ها، این دو نوع لینک را از هم تفکیک می کنند.

اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید افزونه Nodofollow و اگر کاربر مرورگر کروم هستید افزونه NoFollow Simple را نصب کنید.

چگونه لینک های فالو کسب کنیم

تا اینجا جدا از وضعیت لینک ها، درباره اهمیت آنها صحبت کردیم. اما شاید شما بخواهید که چند لینک فالو نیز برای سایت خود داشته باشید. بهترین راه کسب لینک های فالو روش های نرمال است. محتوای کاربر پسند ایجاد کنید تا آنها به صورت طبیعی به اشتراک گذاشته شوند. روش های دیگر مانند پست مهمان مخصوصا در سایت های مرتبط می تواند علاوه بر بهبود سئو سایت، باعث ایجاد ترافیک ارجاعی به سایت شما شود.

 

 

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 313 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 16:40

 

کلمات کلیدی جهت اصلی محتوای شما را تعیین می‌کند، بنابراین استفاده درست و به‌جا از کلمات کلیدی نقش مهمی در مبحث سئو دارد. ممکن است برخی ادعا کنند که نحوه استفاده از کلمات کلیدی، مهارتی است که به مرور زمان و بر اساس تجربه به دست می‌آید. برای مثال اگر شما سایتی برای فروش مبلمان اداری داشته باشید، به تدریج متوجه خواهید شد که کلیدواژه «طبی» یکی از جذاب‌ترین کلمه‌ها برای مشتری‌هاست. چنین دانشی نیازمند شناخت کافی از مخاطب هدف است، در واقع شما در گام اول باید مخاطبتان را بشناسید و بعد بدانید که آن‌ها به دنبال چه هستند؟ پر کردن مطلب با استفاده بی‌رویه از کلمات کلیدی در متن یا تگ‌های متا، از جمله اشتباهات فاحشی است که بسیاری از تازه‌واردها انجام می‌دهند. توضیحات بد و نامطلوب متا (meta description) با کلمات کلیدی نادرست، باعث هدایت و ورود کاربرانی به سایت می‌شود که به دنبال چیز دیگری آمده‌اند اما با یک محتوای کاملا نامرتبط مواجه شده‌اند، این کاربران خیلی زود سایت را ترک می‌کنند، نرخ پرش را به شدت افزایش می‌دهند و آسیب‌های جدی به سایت وارد می‌کنند.

چگالی کلیدواژه Keyword Density چیست؟

زمانی که می خواهید برای وبلاگ سایت تان یک مقاله تولید کنید، باید آن را بر اساس یک کلیدواژه کانونی بنویسید. کلیدواژه کانونی موضوع اصلی محتوا است و منظور از چگالی کلیدواژه تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی در محتواست.

به طور مثال اگر متن شما دارای 100 کلمه باشد و 6 بار از کلیدواژه در طول محتوا استفاده کرده باشید، چگالی کلمه کلیدی شما 6% خواهد بود.

چگالی عبارت کلیدی چیست؟

زمانی که کلمه کلیدی شما دو یا چند سیلابی باشد، دیگر کلمه کلیدی نیست و عبارت کلیدی نامیده می شود. اما تکرار آن مثل کلمه کلیدی آسان نیست و با چالش بزرگ تری روبرو هستید. (عبارت کلیدی تقریبا یک جمله کوتاهه و تکرار زیاد آن در مقاله مثل دروغ های پینوکیو تابلو میشه)

چرا تراکم کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

با تغییر روش رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل و تغییرات سئو در دو، سه سال اخیر گوگل برای نمایش نتایج بهتر از فناوری جدیدی بنام جستجوی معنایی Semantic Search در الگوریتم های جستجوی خود استفاده می کند.

زمانی که نسبت استفاده از کلمات یا عبارات کلیدی را در یک متن ارزیابی می‌کنیم، در واقع چگالی کلمات کلیدی keyword density را محاسبه کرده‌ایم. این موضوع اواخر دهه 1990، فاکتور مهمی برای رتبه‌بندی سایت به حساب می‌آمد، اما از زمانی که وبمسترها با کاربردهای اغراق‌آمیز کلمات کلیدی، متن‌های بی‌سروتهی ایجاد کردند که خواندنش سخت و بی‌فایده بود، موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت توجه کمتری به این فاکتور نشان دادند. این پدیده که keyword stuffing نام دارد، باعث افت رتبه سایت خواهد شد. بعد از روی کارآمدن الگوریتم‌های گوگل از جمله مرغ مگس‌خوار، مدیران سایت‌ها متوجه شدند که باید به طور متعادل‌تری از کلمات کلیدی استفاده کنند.
با این حال، برخی متخصصان سئو چگالی کلمات کلیدی را مفید و برخی غیر مفید تلقی می‌کنند. اغلب سئوکارهای سنتی، معتقدند گنجاندن کلمات کلیدی در متن، باعث افزایش رتبه سئو سایت می‌شود اما متخصص‌هایی که با این روش مخالفند، تکنولوژی semantic موتور جستجوی گوگل را برای تشخیص محتوای صفحه کافی می‌دانند. این دسته از متخصصان سئو معتقدند بالا بردن تراکم کلمات کلیدی، باعث جریمه شدن سایت می‌ شود.
تکنیک پرکردن صفحه با کلمات کلیدی معمولا توسط متخصصان سئوی کلاه سیاه توصیه می‌شود اما به یاد داشته باشید که چگالی بیش از حد کلمات کلیدی برآیند مثبتی برای شما به دنبال نخواهد داشت، زیرا هنگامی که کراولرهای موتورهای جستجو سایت را بررسی می‌کنند، الگوریتم‌ها بررسی می‌کنند که آیا کلمات کلیدی به تعداد منطقی استفاده شده‌اند یا نه؟! اگر خزنده‌های موتورهای جستجو این‌طور نتیجه‌گیری کنند که از کلمات کلیدی به شکل غیرطبیعی استفاده شده است، سایت شما دچار افت رتبه می‌شود و حتی ممکن است که سایتتان از فهرست موتورهای جستجو حذف شود. 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

تراکم کلمات کلیدی

 

چگونه چگالی کلمات یا عبارت کلیدی را محاسبه کنیم؟

عبارت یا کلمات کلیدی در تعداد کاراکترها با هم متفاوتند. متخصصان سئو معتقدند چگالی کلمات کلیدی باید بین یک تا سه درصد از کل محتوای صفحه را در بر بگیرد و اگر این عدد از 3 درصد بیشتر شود، گوگل شما را متخلف شناسایی و اسپم می‌کند.
فرمول محاسبه تراکم کلمات کلیدی به صورت زیر است:
(Nkr / Tkn * 100)
تعداد تکرارهای کلمات کلیدی در متن با Nkr نشان داده شده است و Tkn تعداد کل کلمات به کار رفته در متن است. در واقع تعداد دفعات تکرار شدن کلمه کلیدی در متن، بر تعداد کل کلمات متن تقسیم و در نهایت ضرب در 100 می‌شود. توجه داشته باشید که هنگام محاسبه این عدد باید تگ‌های HTML و دیگر تگ‌های داخل صفحه را ندیده بگیرید، زیرا تگ‌های Embed در متن نمایش داده نمی‌شوند. اما اگر قصد محاسبه تراکم عبارت‌های کلیدی را دارید، این فرمول کمی دچار تغییر می‌شود. به این ترتیب شما باید تعداد کلمات در عبارت کلیدی را در تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی تکرار شده‌اند ضرب کنید و عدد به دست آمده را بر تعداد کل کلمات به کار برده شده در متن تقسیم کنید و با ضرب در 100، عدد نهایی را به دست بیاورید.

تراکم کلمات کلیدی در متن باید چگونه باشد؟

کلمات کلیدی باید طوری در متن استفاده شود که موتورهای جستجو را به کشف محتوای اصلی صفحه هدایت کند و در ضمن خواندنش برای کاربران سخت و غیرقابل فهم نباشد. معمولا توصیه می‌شود در هر پاراگراف یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید هرچند که فرمول خاصی در این زمینه وجود ندارد اما تجربه متخصصات وب 24 در سئو، نشان می‌دهد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است کلمات کلیدی را در بخش‌های زیر به کار ببرید:
•    متن اصلی
•    تگ H1
•    عنوان صفحه
•    URL سایت
•    تگ Alt تصاویر
•    لینک های داخلی سایت
•    توضیحات متا یا Meta Description
بهترین کار این است که به جای تکرار یک کلمه کلیدی خاص و مشخص، از انواع مختلف کلمات کلیدی، مترادف‌ها و یا عبارت‌های طولانی استفاده کنید. هم‌چنین باید توجه داشته باشید که شما برای موتورهای جستجو مطلب نمی‌نویسید بلکه مطلبتان را برای موتورهای جستجو بهینه و قابل فهم می‌کنید اما در اصل، محتوای شما باید تجربه کاربری مطلوبی برای مخاطب‌ها ایجاد کند، این تجربه کاربری می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت داشته باشد.

ابزارهای مفید برای بررسی چگالی کلمات کلیدی 

یکی از مهم‌ترین اقدامات تیم سئو، تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی مناسب برای به کارگیری از کلمات کلیدی در متن است. ابزارهایی مانند KWFinder می‌توانند در انتخاب کلمات کلیدی کمک کننده باشند، اما برای سنجش تراکم و چگالی کلمات کلیدی، افزونه‌هایی مانند Yoast کاربردی‌اند.
1.    افزونه Yoast صفحه سایت را بررسی می‌کند و در صورتی که استفاده از کلمات کلیدی را بیش از حد نرمال تشخیص بدهد، تعداد کل کلمات را محاسبه می‌کند و زمانی که کلیدواژه را در متن نوشته شده، مشخص کنید تراکم کلمات کلیدی را نشان می‌دهد و چراغ‌های سبز یا قرمز این افزونه، مناسب بودن یا نبودن چگالی کلمات کلیدی را هشدار می‌دهند.
2.    نرم افزار ورد آفیس ( Office Word) روی تمام سیستم‌ها نصب می‌شود و علاوه بر این که تعداد کل کلمات به کار برده شده را در پایین صفحه نشان می‌دهد، با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+f کلمه کلیدی مورد نظرتان را به همراه تعداد دفعاتی که در متن به کار برده شده است، مشخص می‌کند. در این صورت فقط با یک نسبت ساده می‌توانید درصد تراکم کلمات کلیدی را محاسبه کنید.
3.    ابزار آنلاین Small SEO Tools Checker  تمام کلمات و عباراتی را که به عنوان کلمه و عبارت کلیدی مشخص کرده‌اید، به شما نشان می‌دهد.
4.    ابزار آنلاین Webconfs Density Checker میزان چگالی هر کلمه را نشان می‌دهد اما برای عبارات، قابل استفاده نیست.
5.    بهترین ابزار SEO Review Tools Keywords Checker است که کلمات کلیدی یک صفحه را بررسی می‌کند و استفاده بی‌حد از واژه‌های مربوطه را هشدار می‌دهد.

 

ابزار بررسی چگالی کلمات کلیدی

جستجوی معنایی چیست؟

جستجوی معنایی به دنبال استخراج مفهوم از محتواست و صرفا با توجه به کلمه کلیدی به مطالب رتبه نمی دهد. بلکه برای رتبه دادن کل محتوا را از نظر موضوع و مفهوم بررسی می کند. مثلا اگر مقاله ای درباره “کیسه برنج” بخواهید بنویسید اگر به اندازه دانه های برنج این کیسه، کلمه “کیسه برنج” را تکرار کنید، موفق به کسب رتبه خوب در گوگل نخواهید شد. باید محتوای شما تمام موضوعات مرتبط با  “کیسه برنج” را پوشش دهد تا گوگل آن را به عنوان یک محتوای مناسب و کاربردی تشخیص دهد.

موتور های جستجو مثل گوگل همیشه در تلاش اند، بهترین و نزدیک ترین نتایج به آنچه کاربر جستجو کرده را نمایش دهند. به همین دلیل گوگل باید بتواند ابتدا متوجه ماهیت صفحات شود تا به آن ها رتبه دهد، این همان دلیلی است که گوگل از جستجوی معنایی به شدت استفاده می کند.

فاکتور های جستجوی معنایی گوگل

گوگل از یک سری سیگنال ها برای بکار بردن جستجوی معنایی در کل نتایج جستجو استفاده می کند:

  • جستجو های محبوب
  • محل جستجو کاربر
  • نوع جستجو
  • کلمات مترادف
  • کلمات هم گروه
  • کلمات مرتبط معنایی

اهمیت چگالی کلیدواژه برای گوگل

تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن شما باید دارای تعادل باشد. یعنی نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. زیاده روی در استفاده از کلیدواژه از نظر گوگل کار درستی نیست و ممکن است وب سایت تان اسپمر شناخته شود و گرفتار پنالتی گوگل شوید.

افزونه سئو Yoast SEO با آنالیز محتوا به شما کمک می کند متنی سئو شده تولید کنید. یکی از مواردی که این افزونه آنالیز می کند تراکم کلمه کلیدی در طول محتوایت که در ادامه با آن آشنا می شویم.

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 306 تاريخ : شنبه 21 دی 1398 ساعت: 16:35

DNS  چیست و چگونه کار میکند ؟

 
 

 سیستم نام دامنه (Domain Name System) یا DNS درواقع دفتر تلفن اینترنت است. افراد می‌توانند از طریق نام دامنه‌ی سایت‌ها مانند www.wbinja.net به یک سری اطلاعات آنلاین دسترسی داشته باشند. مرورگرهای وب از طریق آدرس‌های پروتکل اینترنت (IP) با یکدیگر در تعامل‌اند. DNS نام دامنه را به آدرس IP تبدیل می‌کند، تا مرورگرها بتوانند منابع موجود در اینترنت را بارگذاری کنند. چرا که مرورگر قادر به خواندن نام دامنه نیست و تنها می‌تواند اعداد را آنالیز کند. نام دامنه از طریق DNS به اعداد مشخصی تبدیل شده که مرورگر از این پس قادر به خواندن آن خواهد بود.

هر دستگاه متصل به اینترنت یک آدرس آی پی منحصربه‌فرد دارد که برای پیدا کردن دستگاه از آن استفاده می‌شود. با تبدیل آدرس IP از اعداد به حروف، دیگر نیازی به حفظ کردن یک سری اعداد برای رسیدن به وب‌سایت مورد نظر نخواهد بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید بجای حروف و نام دامنه، اعداد را حفظ می‌کردیم. حتی ممکن است با اعدادی پیچیده‌تر و یا ترکیب اعداد با حروف مواجه شویم. به‌عنوان‌مثال ۲۴۰۰:cb٠٠:٢٠٤٨:١::c٦٢٩:d٧a٢ یکی از پیچیده‌ترین آی‌پی‌هاست که به‌هیچ‌عنوان قابل حفظ کردن نیست!

 

Domain Name System-DNS سیستمی است که آدرس سایت که برای انسان قابل خواندن است مانند   www.wbinja.net  را به آدرسی که برای ماشین قابل خواندن باشد مانند 81.31.248.183 تبدیل می کند. DNS اطلاعات دیگری در باره نام دامنه، مانند Mail service را نیز تهیه میکند.

 

DNS چیست

 

دلیل اهمیت DNS چیست؟

DNS مثل یک دفترچه تلفن برای اینترنت است. اگر شما نام شخصی را میدانید و میخواهید شماره تلفن او را بیابید کافیست که به دفترچه تلفن خود نگاهی بیاندازید. DNS همین خدمات را در اینترنت ارائه میدهد.

وقتی که  در مرورگر خود آدرس Http://www.yourdomain.ir  را وارد میکنید. کامپیوتر شما از DNS برای یافتن آدرس IP سایت که عبارتست از 81.31.248.183 استفاده میکند. بدون DNS برای ورود به آدرس سایت ما، یا هر آدرس دیگری، باید مستقیما آدرس IP سایت را در مرورگر تایپ کنید. مثلا 81.31.248.183 را بجای www.wbinja.net تایپ نمایید.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

DNS چگونه کار می کند

وقتی که وارد سایتی میشوید. مثلا سایت www.wbinja.net کامپیوتر شما یک سری مراحل را میپیماید که طی آن آدرس سایت به IP آدرس که برای ماشین قابل خواندن است تبدیل میشود. این اتفاق هر بار که شما از یک نام دامنه domain name در مرورگر خود استفاده می کنید رخ میدهد. استفاده از نام دامنه میتواند هنگامیکه شما وبسایتی را باز می کنید و یا هنگامیکه یک ایمیل می فرستید و یا هنگامیکه به یک رادیوی اینترنتی گوش میدهید. رخ دهد.

گام هایی که برای تبدیل آدرس سایت به IP سایت انجام میشوند عبارتند از :

گام 1: درخواست اطلاعات

پردازش زمانی آغاز میشود که شما از کامپیوتر خود برای یافتن IP یک دامنه استفاده میکنید. مثلا هنگامیکه شما به وب سایت www.wbinja.net مراجعه میکنید. اولین جایی که کامپیوتر شما بدنبال آن میگردد DNS cache local  است. Local DNS Cache در کامپیوتر شما آدرس وب سایت هایی که اخیرا وارد آنها شده اید را برای شما نگهداری می کند. این آدرس ها شامل IP آدرس این سایت ها نیز میباشد. ( اگر سرور سایتی قبل از اینکه شما این آدرس ها را بروز کنید تغییر کند. شما دیگر قادر به دسترسی به سایت نیستید و باید اطلاعات ثبت شده در  Local DNS Cache را توسط فرمان ipconfig /flushdns در نرم افزار Command Prompt پاک نمایید.) اگر کامپیوتر شما اطلاعات سایت را از قبل ذخیره نکرده باشد. کامپیوتر شما باید از DNS query برای یافتن IP سایت استفاده کند. (در نرم افزار Command Prompt دستور nslookupwbinja.net استفاده کنید.)

recursive DNS servers

 

گام 2: پرسش از recursive DNS servers

اگر اطلاعات سایت در روی سیستم شما ذخیره نشده باشد. کامپیوتر با جستجو در ISP سیستم recursive DNS servers سعی در یافتن Ip آدرس می کند. اینکار از جمله عملیات هایی است که بصورت اختصاصی برای یافتن DNS یک سایت انجام میپذیرد. Recursive servers ها کش خاص خود را دارند، بنابراین جستجو معمولا همینجا ختم میشود و شما IP  سایت را به دست خواهید آورد.

 

root nameservers

 

گام 3: پرسش از root nameservers

اگر سرورهای recursive servers آدرس DNS سایت شما را نداشتند، کامپیوتر شما از root nameservers برای یافتن IP آدرس سایت استفاده می کند. یک nameserver یک کامپیوتر است که به سوالات پرسیده شده درباره نام دامنه ها مانند IP address ها پاسخ میدهد. سیزده تا root nameservers مانند سیستم سویچنگ تلفن برای DNS عمل می کنند. آنها شاید ندانند که IP سایت مورد نظر شما چیست اما آنها میدانند که پاسخ این سوال را از کجا بیابند.

 

TLD nameservers

 

گام 4: پرسش از TLD nameservers

root nameservers ها ابتدا به اولین بخش از سئوال ما میپردازند. آنها آدرس سایت را از راست به چپ می خوانند. www.wbinja.net- حالا آنها میتوانند پرسش شما را به Top-Level Domain (TLD) nameservers منتقل کنند. هر TLD مانند .com,.org,.ir برای خود یک سری nameservers مخصوص به خود دارد. این nameservers ها مانند منشی تلفنی TLD عمل می کنند. آنها اطلاعات مد نظر ما را ندارند ولی میتوانند ما را به سروری که این اطلاعات را دارد منتقل کنند.

گام 5: پرسش از authoritative DNS servers

TLD nameservers بخش دوم از درخواست ما را مورد مطالعه قرار میدهند www.wbinja.net و ما را برای این دامنه خاص  مستقیماً به nameservers responsible مربوطه هدایت میکنند. این authoritative nameservers ها مسئول پاسخگویی درباره تمام اطلاعات مربوط به دامنه ها میباشند. این اطلاعات در DNS records ها ذخیره شده است. تعداد رکورد های اطلاعاتی در این قسمت بسیار زیاد است و هر رکورد مسئول نگهداری نوع خاصی از داده است. در این مثال ما به دنبال اطلاعات IP address برای سایت www.wbinja.net میگردیم. بنابراین از authoritative nameserver برای Address Record (A) یا رکورد آدرس پرسوجو می کنیم.

گام 6: دریافت اطلاعات رکورد

سرورهای recursive در پاسخ به سوال ما رکورد A را برای سایت www.wbinja.net بازگردانی می کنند. این اطلاعات از سرور های authoritative nameservers دریافت شده است و رکورد اطلاعات مد نظر ما را در کش سیستم سرورهای recursive ذخیره می شود. اگر کاربر دیگری برای سایت www.wbinja.net درخواست IP Address بدهد. اینبار سرور های recursive این اطلاعات را در خود خواهند داشت و به کاربر پاسخ خواهند داد و نیازی به تکرار تمام مراحل پردازش ذکر شده در بالا نیست. هر رکورد اطلاعات یک مقدار time-to-live یا زمان حیات دارد. درواقع چیزی مانند تاریخ انقضاء، هنگامیکه این زمان به اتمام برسد. سرور های recursive باید اطلاعات رکورد های خود را از نو درخواست کنند. تا مطمئن شوند که اطلاعات ذخیره شده در رکورد ها منقضی نشده باشد.

گام 7 : دریافت پاسخ

سرورهای recursive رکورد A را به کامپیوتر شما ارجاع خواهند داد. کامپیوتر شما نیز این اطلاعات را در کش خود ذخیره می کنند. سپس از این اطلاعات IP Address خوانده شده و به مرورگر شما انتقال داده میشود. سپس مرورگر ها با webserver ارتباط برقرار کرده و اطلاعات سایت را به نمایش می گذارند.

تمام این مراحل از ابتدا تا انتها، تنها چند میلی ثانیه برای پردازش زمان نیاز دارد.

موارد امنیتی

برخی ویروس ها و بدافزار ها میتوانند DNS server های پیشفرض را به DNS server های مخرب تبدیل کنند. این ویروس ها معمولا سایت های پر طرفدار را برای چنین حملاتی انتخاب می کنند. برای مثال اگر به سایت  فیسبوک از طریق DNS server اصلی آن متصل شوید خود سایت فیسبوک برای شما باز میشود اما اگر کامپیوتر شما از طریق Inteet service provider های که از DNS server های مخرب استفاده می کنند به این سایت متصل شوند. شما بجای سایت فیسبوک سایت دیگری را مشاهده خواهید کرد. در این حالت مرورگر شما آدرس سایت را به درستی نشان میدهد ولی شما در سایت اصلی نیستید و به سایت مخربی انتقال داده شده اید.

چهار سرور DNS برای بارگذاری یک صفحه وب درگیر هستند:

  • DNS recursor: این سرور را می‌توان به‌عنوان کتابدار در نظر گرفت که از او خواسته می‌شود یک کتاب خاص را در یک کتابخانه پیدا کند. DNS recursor سروری طراحی‌شده برای دریافت پرس‌وجو (query) از سیستم کاربر از طریق برنامه‌هایی مانند مرورگرهای وب است. معمولاً recursor مسئول ایجاد درخواست‌های اضافی برای پاسخ به کوئری DNS کاربر هست.
  • Root nameserver: سرور root اولین گام در ترجمه‌ی نام میزبان (Host name) به آدرس IP هست. این امر مصداق فهرستی در یک کتابخانه هست که نام کتاب‌های چندین قفسه را شامل می‌شود. سرور مورد نظر به‌طور معمول به‌عنوان مرجعی برای آدرس‌های خاص متعددی عمل می‌کند.
  • TLD nameserver: نام دامنه سطح بالا (TLD) می‌تواند به‌عنوان یک قفسه خاص از کتاب‌ها در یک کتابخانه تلقی شود. این نام سرور، مرحله بعدی در جستجوی یک آدرس IP خاص هست و آخرین بخش، نام هاست را میزبانی می‌کند. به‌عنوان‌مثال «com» در «com»، سرور TLD هست.
  • Authoritative nameserver: آخرین نام سرور را می‌توان به‌عنوان یک فرهنگ لغت در یک قفسه کتاب در نظر گرفت که در آن یک نام خاص می‌تواند به معنی خود ترجمه شود. نام سرور معتبر آخرین توقفگاه در کوئری نام سرور است. اگر نام سرور معتبر به رکورد درخواست شده دسترسی داشته باشد، آدرس IP برای نام هاست درخواست ‌شده را به DNS Recursor (کتابداری) که درخواست اولیه را کرده است، باز می‌گرداند.

تفاوت بین سرور authoritative DNS و تحلیلگر recursive DNS چیست؟

هر دو مفهوم به سرورهایی (گروه‌هایی از سرورها) اشاره دارند که بخشی از زیرساخت DNS هستند، اما هرکدام نقش متفاوتی را ایفا می‌کنند و در موقعیت‌های مختلف درون کانال ارتباطی یک کوئری DNS وجود دارند. تنها تفاوتشان این است که «recursive resolver» در ابتدای کوئری DNS و «authoritative nameserver» در انتهای آن قرار دارد.

Recursive DNS resolver چیست؟

Recursive resolver کامپیوتری است که به درخواست بازگشتی از سمت کاربر پاسخ داده و زمانی را برای بررسی رکورد DNS اختصاص می‌دهد. این کار را با ایجاد یک سری درخواست‌ها انجام می‌دهد تا زمانی که به  DNS nameserverمعتبری برای رکورد درخواست شده برسد، زمان پایان یابد و یا اینکه هیچ رکوردی را پیدا نکرده و پیام خطایی را بجای آن ارسال کند. خوشبختانه، تحلیلگرهای recursive DNS برای ردیابی رکوردهای موردنیاز برای پاسخ به درخواست کاربر، نیازی به ایجاد درخواست‌های متعدد ندارند؛ کَش کردن (Cashing) فرآیندی است برای باثبات کردن اطلاعات که برای پاسخ به برخی درخواست‌های ضروری، میانبری ایجاد کرده و از نتایج درخواست‌های قبلی ایجاد شده برای بررسی DNS و رکورد منابع استفاده می‌کند. ازاین‌رو کاربر خیلی سریع‌تر می‌تواند نتیجه‌ی درخواست خود را ببیند.

Recursive DNS resolver

تبلیغات میان متنی

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.  تبلیغات گوگل برای موتورهای جست و جو و همچنین  سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

تبلیغات میان متنی

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : DNS,چیست, نویسنده : احمد بازدید : 294 تاريخ : يکشنبه 8 دی 1398 ساعت: 17:15

 

سئو در طول سالهای اخیر تغییرات بسیار زیادی داشته است و همواره با تغییرات الگوریتم های گوگل شاید تغییر در رتبه بندی سایتها بوده ایم, اما دو عامل همیشه تاثیر خود را در سئو سایتها نشان داده اند که یکی محتوی اختصاصی و کاربردی و دومی بک لینک معتبر و قوی است.بک لینکها همیشه تاثیر بسیار خوبی در رتبه گرفتن سایتها روی کلمات کلیدی مختلف داشته اند و در این مقاله قصد داریم اهمیت آنها و انواع آن را بررسی کنیم.

انواع بک لینک ؟

انواع بک لینک بر اساس تاثیری که بر روی رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و مهمترین آنها گوگل دارند عبارتند از :

گروه 1: بهترین بک لینک هایی که شما میتوانید برای وب سایت خود دریافت کنید.

گروه 2: بک لینک های بد، که تا جای ممکن باید از آنها اجتناب کرد.

گروه 3: بک لینک های مضر، که درصورتیکه این لینک ها را در وب سایت خود ایجاد نمایید احتمال پنالتی شدن از صفحه نمایش نتایج جستجوی گوگل و سایر موتور های جستجو به شدت بالا میرود.

 

بهترین نوع بک لینک چیست

 

گروه 1: همانطور که از عنوان این مقاله مشخص است این گروه از بک لینک ها مد نظر این مقاله است. اگر شما نیز سایتی دارید که میخواهید برای مدت طولانی از آن برای تجارت خود استفاده کنید. تنها باید به این گروه توجه داشته باشید.

بهترین نوع بک لینک چیست ؟

چه چیزی یک بک لینک را به یک بک لینک با کیفیت تبدیل می کند؟

در یافت بک لینک- لینک هایی که از سایت های دیگر برای وب سایت تجاری خود دریافت می کنید. یکی از بهترین روشهای بهبود رتبه سایت شما است. همه بک لینک ها ارزش یکسانی ندارند. برخی از بک لینک ها رتبه سایت شما را به هیچ وجه بهبود نمی دهند و برخی از آنها به رتبه سایت شما آسیب میزنند. به همین دلیل تمرکز شما باید بر روی تولید بک لینک های با کیفیت باشد.

اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که چه چیزی یک بک لینک را تبدیل به یک بک لینک با کیفیت می کند. سئو کاران مختلف ممکن است نظرات متفاوتی در این باره داشته باشند بنابراین مواردی که در این مقاله به شرح آنها می پردازیم مورد توافق اکثر سئو کاران مطرح میباشند. اگر بک لینک تمام خصوصیاتی که در این بخش معرفی می کنیم داشته باشد، قطعا یک بک لینک عالی برای سایت شما خواهد بود.

اینکه انتظار داشته باشیم شما برای سایت خود تنها بک لینک های عالی تهیه کنید. انتظار واقع بینانه ای نخواهد بود. در ضمن نداشتن چندتا از ویژگی های زیر، یک بک لینک را به یک بک لینک بد تبدیل نمی کند. اگر شما موفق شوید لینکی داشته باشید که چندتا از این موارد را در آن رعایت کرده باشید. قطعا آن لینک برای سایت شما ارزشمند خواهد بود.

لینکی که از سایت های مرتبط تهیه شود

موتور های جستجو میخواند که سایت های مرتبط با کلمه کلیدی را در صفحه نتایج جستجو به نمایش بگذارند. به همین دلیل هنگامیکه میخواهند بک لینک های یک سایت را بررسی کنند. ارتباط میان محتوای سایت ها در درجه اول اهمیت قرار می گیرد. ارتباط میان سایت لینک دهنده و دریافت کننده لینک در سطوح مختلف ممکن است وجود داشته باشد. موتورهای جستجو معمولا بدنبال یک ارتباط کلی میان این دو سایت هستند و ارتباط بین کلیت صفحه لینک دهنده به صفحه دریافت کننده لینک را بررسی می کنند. همچنین ارتباط متنی که در پیرامون لینک وجود دارد را با صفحه دریافت کننده لینک، مورد بازرسی قرار میدهد.

دریافت بک لینک از منابع موثق

منطقی است که بپذیریم یک لینک باکیفیت باید از یک سایت با کیفیت تهیه شود و یک سایت با کیفیت باید یک سایت قابل اعتماد باشد. برای تشخیص اینکه یک سایت قابل اعتماد است یا خیر موتورهای جستجو مجموعه ای از سایت ها را بعنوان سایت هایی که هسته و مرکز اعتماد هستند انتخاب می کنند. منظور سایت هایی مانند ویکی پدیا، سایت خبرگذاری های متعبر و مانند آن است. سایتی که آنها بعنوان منبع معرفی کنند سایتی بسیار با کیفیت است و قطعا دریافت بک لینک از آن هم بسیار مشکل است. دریافت چند لینک از این سایت ها به معنی آن است که سایت شما بسیار قابل اعتماد است و قطعا رتبه خوبی هم در موتورهای جستجو بدست خواهد آورد.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

ارسال ترافیک

 

ارسال ترافیک

یکی از اهداف تهیه بک لینک که گاهاً فراموش میشود افزودن ارزش یک سایت با هدایت مخاطب به آن سایت میباشند. این مسئله چنان حائز اهمیت است که حتی قبل از آنکه به فکر ایجاد ارزش برای موتورهای جستجو باشیم. باید به این جنبه از تولید بک لینک ها توجه داشته باشیم. بازدید کنندگان یک سایت در صورتیکه یک لینک برجسته مورد علاقه خود را مشاهده کنند بر روی آن کلیک خواهند کرد. با ایجاد لینک در سایت هایی که احتمال انتقال ترافیک به سایت ما را دارند. میتوانیم به ترافیکی که مد نظرمان است برسیم. اگر لینکی تعداد زیادی بازدید کننده را بصورت مداوم به سایت شما هدایت کند یک لینک با ارزش محسوب میشود و این موضوع فقط به ارزش های رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو محدود نمیشود. بلکه چنین لینک هایی از نظر، افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ تبدیل سایت و افزایش فروش سایت نیز دارای اهمیت میباشند.

استفاده از خود کلمه کلیدی و کلمات مترادف آن در انکر تکست anchor text

کیفیت بک لینک ها درصورتی که متن قابل کلیک با کلمه کلیدی یکی باشد و یا شبیه آن باشد افزایش میابد (بطور خلاصه میتوانیم بگوییم که لینک های تولیدی باید طبیعی بنظر برسند و درصد لینکهایی که با خود کلمه کلیدی تولید میشوند نباید چنان زیاد باشد، که بنظر بیاید تمام لینک ها را خود ما ایجاد کرده ایم.  بنابراین رعایت یک نرخ تصادفی میان انکر تکست anchor text  که با خود کلمه کلیدی ایجاد میشود و لینک هایی که با کلمات مترادف کلمه کلیدی تولید میشوند حائز اهمیت است. ) اگر تعداد زیادی از لینک های دریافتی شما دقیقا همان کلمه ای باشد که میخواهید برای آن در گوگل رتبه بگیرید، این لینک ها بنظر طبیعی نخواهند رسید. مثال اگر شما میخواهید برای عبارت راهنمایی های حرفه ای سئو در گوگل رتبه بدست بیاورید میتوانید از متن های نکاتی که در سئو باید رعایت شود. راهنمایی های فوق تخصصی در سئو، سئو را با راهنمایی های حرفه ای ما بیاموزید و مانند آن به این صفحه لینک ایجاد کنید.

لینک را در متن اصلی صفحه ایجاد کنید

در یک سایت میتوان در بخش های مختلفی به سایت دیگری لینک ایجاد کرد. از هدر، اسلایدر، تا ساید بار و پاصفحه سایت، اما اگر در متن اصلی صفحه به سایت خودمان لینک ایجاد کنیم. این لینک ارزش بسیار بالاتری از لینک هایی که در مکان های دیگری از صفحه قرار دارند، خواهد داشت. لینک هایی که در متن اصلی یک صفحه قرار دارند بالاترین ارزش را از نظر موتورهای جستجو دارند و دلیل این ارزش این است که هنگامیکه لینکی در متن یک صفحه قرار داده میشود به آن معنی است که نویسنده متن به آن اهمیت بالایی میدهد.

قرار دادن بک لینک در صفحه ای که اتوریتی  بالایی دارد

نکته : الگوریتم PageRank گوگل دیگر برای عموم در دسترس نیست. بنابراین ما تنها میتوانید رتبه یک صفحه را حدس بزنیم نرم افزارهای زیادی هستند که ادعا می کنند میتوانند دقیقا PageRank یک صفحه را محاسبه کنند ولی با توجه به اینکه این الگوریتم گوگل مانند همه الگوریتم های دیگر گوگل بطور مداوم بروز رسانی میگردد و گوگل هم هیچ حرفی در باره تغییران آن نخواهد زد. میتوان پیش بینی کرد که هیچ سایتی نمیتواند PageRank یک صفحه را دقیقا تعیین کند.

مدت هاست بجای پیح رنک از معیاری به نام اتوریتی authority استفاده میشود که توسط شرکت MOZ ایجاد شده و به نوعی شبیه همان پیج رنک گوگل است و بر اساس معیارهای خاصی اعتبار یک سایت را تشخیص و نمایش میدهد.اتوریتی سایت مقداری عددی بین 0 تا 100 است و طبیعتا هرچه این مقدار به 100 نزدیک تر باشد در نتیجه اتوریتی هم بالاتر و سایت در اصطلاح معتبر تر خواهد بود.برای ساخت بک لینک به سراغ سایت های معتبر با اتوریتی بالا بروید و سایتهای با اتوریتی زیر 20 را به کلی فراموش کنید.

لینک به سایت شما در کنار لینک به سایت های معتبر باشد

اگر بک لینکی که به سایت شما  ایجاد میشود در صفحه ای باشد که به یک سایت بسیار با کیفیت هم لینک ایجاد کرده است، بویژه اگر وب سایت با کیفیت در زمینه کاری شما فعالیت نماید. شما به گوگل اعلام میکنید که سایت شما نیز به اندازه آن سایت دیگر دارای اعتبار و اهمیت است. برعکس این قضیه نیز صادق است یعنی اگر لینک سایت شما در صفحه ای باشد که سایر لینک های موجود در آن بی کیفیت باشند لینک سایت شما نیز به اندازه آنها بی کیفیت تلقی میشود. این امکان نیز وجود دارد که چنین لینک هایی توسط موتورهای جستجو اصلا محاسبه نشوند و هیچ تاثیر مثبت و منفی بر روی رتبه شما نداشته باشند. این بدلیل امکان استفاده از سئو منفی توسط رقبای شما میباشد.

دریافت لینک از سایت هایی که تا کنون به شما لینک نداده اند

ارتباط زیادی بین رتبه یک سایت و تعداد لینک دریافتی از سایت های مختلف (سایت های معتبر و مرتبط با  IP آدرس های مختلف ) وجود دارد. مسلماً داشتن 100 لینک از 10 سایت مختلف بسیار بهتر از داشتن 100 لینک از 3 سایت میباشد. برای اینکه لینکی که برای سایت شما ایجاد میشود با کیفیت تلقی شود باید از یک سایت جدید تهیه شود.

لینک های حاصل از تبادل لینک با کیفیت محسوب نمی شوند

تبادل لینک در گذشته بسیار مورد سوء استفاده قرار گرفته است. گوگل و سایر موتورهای جستجو به بک لینک های حاصل از تبادل لینک بسیار حساس هستند. بنابراین برای دریافت بک لینک از سایت هایی بک لینک تهیه کنید که قبلا به آنها لینک نداده باشید.

تعداد کم سایر بک لینکها در صفحه

اعتماد و اعتباری که یک سایت از طریق لینک به سایت دیگر میدهد بین تمام لینک هایی که در سایت وجود دارد تقسیم میشود. بنابراین هنگامیکه میخواهید بک لینک تهیه کنید. از صفحه ای بک لینک بگیرید که لینک های خروجی زیادی نداشته باشد. بهتر است که صفحه ای که در آن لینک ایجاد می کنید کمتر از 10 لینک خروجی داشته باشد.

از سایت هایی لینک تهیه کنید که تهیه لینک از آنها آسان نباشد

اگر بتوان بسادگی در سایتی که به شما لینک داده است، لینک تهیه کرد. رقبای شما هم در آن سایت لینک ایجاد می کنند. بنابراین شما مزیت خود در سئو را نسبت به آنها از دست میدهید. اگر با چند کلیک می توان در یک سایت لینک ایجاد کرد. ارزش چنین لینکی بسیار کم خواهد بود. بنابراین از سایت هایی لینک تهیه کنید که تهیه لینک از آنها برای رقبایتان آسان نباشد.

لینک های پولی دریافت نکنید

اینکه یک سایت معتبر و با کیفیت بصورت رایگان به شما لینک بدهد تقریباً غیر ممکن است. اما با توجه به اینکه گوگل بصراحت اعلام کرده است که با لینک های خریداری شده برخورد خواهد کرد. باید دقت کنید که از سایت هایی که تعداد زیادی لینک فروخته اند لینک خریداری نکنید. فراموش نکنید که دریافت لینک های غیر مستقیم از سایت هایی که لینک می فروشند نیز میتواند برای سایت شما خطراتی را به همراه داشته باشد.

 

لینک های پولی دریافت نکنید

 

گروه 2: بک لینک های بد که تا جای ممکن باید از آنها اجتناب کرد :

قطعا درباره هشدار مت کاتس Matt cutts کارشناس سابق گوگل درباره سوء استفاده از لینک در وبلاگ نویسی مهمان شنیده اید. او میگوید که از سال 2014 نوشتن پست مهمان برای دریافت بک لینک را باید متوقف کنیم. ایجاد پست مهمان به قصد ایجاد بک لینک به معنی آن است که شما یک مقاله را در سایتی ایجاد و به سایت خود بک لینک میدهید، سپس واژه های این مقاله را با واژه های مشابه جایگزین می کنید و آن را در وبلاگ دیگری منتشر می کنید. به این ترتیب گوگل هدف از این وبلاگ نویسی را دریافت بک لینک تشخیص خواهد داد.

لینک هایی که در سرصفحه، پا صفحه، ساید بار Sidebar، درج میشوند برای گوگل فاقد اهمیت هستند و باید از آنها اجتناب کرد و یا بصورت Nofollow آنها را ایجاد کرد.

گروه 3: بک لینک های مضر:

لینک هایی که در کامنت سایت های دیگر قرار می گیرند در صورتی که سایت با موضوع سایت شما مرتبط نباشد و همینطور صدها کامنت بی ربط فقط برای ساخت بک لینک در آن وجود داشته باشد و لینک هایی که از سایت هایی که تعداد زیادی لینک فروخته اند. در این گروه قرار میگیرند. ایجاد این لینکها میتواند به حذف همیشگی سایت از گوگل منجر شود.

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.

 

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : احمد بازدید : 285 تاريخ : يکشنبه 8 دی 1398 ساعت: 17:08

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش ارائه شود. به این معنی که مخاطب متوجه جنبۀ تبلیغاتی این گزارش نمی شود و تصور می کند در حال مطالعه یا مشاهده یک گزارش کاملاً بی طرف است. به دلیل غیر مستقیم بودن این شیوه تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی اثربخشی بالایی دارد. معمولا مخاطبان به این نوع آگهی اعتماد بیشتری دارند و کل محتوای رپورتاژ را تا انتها مطالعه می کنند. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند. رپورتاژ تنها روش تبلیغاتی است که برای مدت زمان نامحدود به مخاطبان نمایش داده می شود و همیشه در سایت‌ آگهی دهنده باقی می ماند.

جمله ای در تبلیغات است که می گوید: بهترین نوع آگهی، آن است که آگهی بنظر نرسد. در حال حاضر درصد قابل توجهی از اخباری که از رسانه های مختلف منتشر می شود در دل خود پیامی بازرگانی به همراه دارد و گزارش تبلیغاتی محسوب می شود، دلیل این موضوع اثر بخشی قابل توجهی است که این نوع از تبلیغات دارد. در واقع مردم دیگر توجهی به تبلیغات نمی کنند و روش های تبلیغاتی سنتی برای مردم تکراری و کسل کننده شده است، به همین جهت است که reportage advertisement از اهمیت زیادی برخوردار شده است. 

 

انواع رپورتاژ آگهی 

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد و بسته به رسانه ای که در آن منتشر می‌شود نامگذاری می‌شود. برخی از مشهورترین انواع رپورتاژ آگهی عبارت اند از: رپورتاژ آگهی تلویزیونی، رپورتاژ آگهی انتشار یافته در سایت های خبری و رسانه های دیجیتال (رپورتاژ آگهی اینترنتی) ، رپورتاژ آگهی ویژه روزنامه و رسانه های کثیرالانتشار. نوع نگارش محتوا و ارائه موضوع در هریک از این رسانه ها متفاوت بوده و باید اصول کلی آن به درستی رعایت شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت در گوگل 

رپورتاژ آگهی در حقیقت عملکردی مانند نوشتن یک پُست مهمان دارد. با قرار دادن لینک سایت تان در متن رپورتاژ آگهی می توانید سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال کنید. بدون شک، داشتن یک لینک از وب سایتی با اعتبار دامنۀ بالا تاثیر بسیار خوبی بر روی سئوی سایت شما خواهد داشت. رپورتاژ آگهی بصورت مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر ندارد. اما همان طور که گفتیم می تواند به صورت غیر مستقیم بسیار موثر باشد. تاثیر غیر مستقیم رپورتاژ آگهی بر سئو سایت در این نکته نهفته است که رپورتاژ آگهی با حداقل تبلیغ برای برندتان، بیشترین بازده را برای محصول شما ایجاد می کند. افراد ببیننده رپورتاژ آگهی قطعاً به سایت شما برای مشاهده و خرید محصولات یا خدمات مراجعه می کنند. به این ترتیب، تعداد ورودی های سایت شما افزایش خواهد یافت که این موضوع به بهبود رتبه سایت شما کمک خواهد کرد.  از طرفی دیگر، ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پربازدید به قدرت گرفتن سایت و ارتقای رتبه آن در گوگل کمک می کند.

 

 

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو و رتبه سایت

 

دیدگاه گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از راه های گرفتن بک لینک برای سایت است. بنابراین همانند لینک سازی، یک امر حساس و تخصصی است. اگر به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و سایت شما از طرف گوگل مجازات شود. موضوع مهم برای گوگل این است که خوانندگان متن آگهی متوجه تبلیغاتی بودن متن نمی شوند. گوگل از این جهت نگران است که ممکن است محتواهای غیر رایگان موجب گمراه شدن مخاطبان بشود. بنابراین برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، باید اطمینان حاصل کنید که خوانندگان آگهی از همان ابتدا متوجه تبلیغاتی بودن متن شده اند و با تصمیم خود به خواندن محتوای رپورتاژ پرداخته اند.
همچنین، مت کاتس به صاحبان وب سایت ها هشدار داده است برای اینکه رپورتاژ آگهی تان از طرف گوگل جریمه نشود باید از لینک های نوفالو در آن استفاده کنید تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر این صورت،  گوگل رپورتاژ آگهی را با خرید بک لینک برابر می داند و سایت رپورتاژ رونده را جریمه خواهد کرد. در نهایت چیزی که گوگل می خواهد این است که لینک های موجود در رپورتاژ آگهی دارای تگ "rel=”no follow باشند تا هیچ تغییری بر روی پیج رنک گوگل اعمال نشود. لینک های رپورتاژ آگهی نباید با لینک های خریدنی یکسان باشند (در غیر این صورت وب سایت خاطی مجازات خواهد شد). همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.

انتشار رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود و می تواند تاثیر خوبی روی رتبه سایت شما در نتایج گوگل بگذارد. می توان نتیجه گرفت یک رپورتاژ آگهی اصولی مانع از جریمه شدن سایت توسط گوگل می شود.

در رپورتاژ آگهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن است. یعنی تبلیغ شما برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی خواهد ماند و شما نیاز به تمدید تبلیغ تان ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید. در صورتی که هنگام خرید بک لینک، شما باید برای تمدید آن، هر ماه هزینه ای را بپردازید.
مهم ترین نکاتی که هنگام خرید رپورتاژ آگهی باید به آن ها توجه کنید، عبارتند از:

  • رپورتاژ خود را در سایت های مرتبط با کسب و کارتان منتشر کنید و دقت کنید که تا حد ممکن سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد.
  • معمولا سایت های خبرگذاری، سایت های بسیار مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی هستند.
  • بازدید سایت مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و بررسی کنید که در حوزه کاری مورد نظر، این سایت چه میزان بازدید دارد. هر چه میزان بازدید سایت و مخاطب علاقمندی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند.
  •  به اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت مورد نظر توجه کنید. سایت هایی که اعتبار دامنه بالاتر از 50 دارند، سایت های مناسبی هستند.
  • به امتیاز اسپم یا spam score سایت آگهی دهنده توجه کنید. سایت هایی که spam score آن ها بین صفر تا سه است، سایت های مناسبی می باشند.

در نظر داشته باشید که اعتبار دامنه و امتیاز اسپم بودن سایت بر اساس فاکتورهای شرکت moz مشخص می شوند و با فاکتورهای سئو که توسط گوگل ارائه می شود، تفاوت دارند اما تا حدودی می توانند به ما کمک کنند تا بتوانیم تخمین درستی نسبت به مفید بودن آن سایت داشته باشیم.

برای هر رپورتاژ آگهی، یک محتوای اختصاصی تهیه کنید. محتوای تکراری، تاثیر زیادی نخواهد داشت و به راحتی از طرف موتورهای جستجو نادیده گرفته می شود. نباید برای چندین رپورتاژ از یک متن استفاده کنید. حتی از مقالات یا محتوای موجود در سایت تان نیز برای رپورتاژ آگهی استفاده نکنید. به میزانی که محتوای شما اختصاصی تر باشد، ارزش صفحه رپورتاژ آگهی شما بالاتر می رود و جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می کند.
حداکثر از پنج لینک در رپورتاژ آگهی استفاده کنید. هر چقدر تعداد لینک های شما بیشتر شود، ارزش و اعتبار داده شده به لینک ها کاهش می یابد زیرا ارزش و اعتبار کل صفحه بر تعداد لینک ها تقسیم می شود. بهترین حالت، قرار دادن سه الی پنج لینک در متن تبلیغ است. 
برای هر صفحه از سایت تان، تنها یک لینک در متن آگهی قرار دهید. نباید با انکرتکست های متفاوت به یک صفحه مشخص از سایت تان لینک بدهید. گوگل تنها، لینک اول را در نظر خواهد گرفت و سایر لینک ها بی اثر خواهند بود. سعی کنید داخل رپورتاژ آگهی به صفحات داخلی سایت تان که از رقابت کمتری برخوردارند لینک بدهید. زیرا راحت تر می توانند رتبه بگیرند.
استفاده از تصویر و ویدئو مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به ارزش و اعتبار صفحه تبلیغ می افزاید و اثربخشی آن را افزایش می دهد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

درب شیشه ای  یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند  را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنیدتیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. در شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

رپورتاژ آگهی چیست

 

محتوای رپورتاژ آگهی به چه صورت باشد؟

  • تعداد کلمات رپورتاژ آگهی باید بین 700 تا 1200 باشد.
  • محتوای رپورتاژ بخش بندی و پارگراف بندی  شود و حتما از تگ هدینگ h2 در آن استفاده شود.
  • انکرتکست های رپورتاژ آگهی دقیقا همان عباراتی باشند که قصد دارید در آن ها رتبه به دست آورید.
  • از عبارات طولانی در لینک سازی استفاده کنید.
  • سه الی پنج لینک در متن رپورتاژ آگهی ایجاد کنید.
  • در متن رپورتاژ به نام برند تان یک لینک دهید.
  • در رپورتاژ آگهی حتما از تصویر استفاده کنید و در متن جایگزین تصویر از کلمات کلیدی هدف تان استفاده کنید.
  • از تگ نوفالو در لینک های خود استفاده نکنید و تمام لینک ها را فالو قرار دهید.

رپورتاژ آگهی چه مشخصات فنی  باید داشته باشد؟

نکات فنی که هنگام نگارش رپورتاژ آگهی باید رعایت کرد عبارت است از:

1. انتخاب محتوای مناسب

محتوا باید به شکلی تنظیم شود که محصولات، خدمات و کمپین های تبلیغاتی برند شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کند اما مخاطب نباید احساس کند مشغول مطالعه آگهی تبلیغاتی است و به خرید محصول یا خدمات خاصی اجبار می‌شود.
2. تکنیک های بازاریابی محتوایی و تبلیغ نویسی به بهترین شکل و خلاقانه ترین روش بکارگرفته شود تا اثرگذاری رپورتاژ آگهی بیشتر شود.

3. سایت هایی که رپورتاژ آگهی شما را منتشر می‌کنند باید از نظر رتبه وضعیت بهتری از سایت شما داشته باشند و انتشار محتوا در آن ها برای شما ضرری نداشته باشد.

رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با سایر تبلیغات اینترنتی دارد؟

رپورتاژ آگهی با سایر تبلیغات اینترنتی بسیار متفاوت است برخی از این تفاوت‌ها عبارت اند از:

•    تبلیغات اینترنتی مستقیما به ترویج یک کسب و کار می‌پردازد اما رپورتاژ آگهی به شکل یک خبر مفید و به صورت کاملا غیر مستقیم اعتماد مشتریان را جلب می‌کند.
•    رپورتاژ آگهی به صورت دائم روی سایت های معتبر قرار می‌گیرد اما اثر گذاری تبلیغات اینترنتی کوتاه مدت است.
•    اعتبار سایت های خبری به برندها اعتبار می‌دهد در حالی که تبلیغات اینترنتی دیگر اعتبار کمتری دارند.

 

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

در حقیقت، رپورتاژ آگهی نوعی دوپینگ برای سایت محسوب می شود. شما زمانی دوپینگ می کنید که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید. به این ترتیب می توان گفت، بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی موردنظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد. پس نتیجه می گیریم خرید رپورتاژ آگهی زمانی برای شما کارآمد و مفید است که در کلمات کلیدی هدف تان، جایگاه مناسبی داشته باشید و حداقل در صفحه اول یا دوم گوگل قرار گرفته باشید. در این شرایط شما با خرید بک لینک دائمی از سایت های پربازدید و معتبر، رتبه خود در گوگل را بهبود می بخشید.

 

رپورتاژ خبری چگونه در سئو شما تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که می‌دانید، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت شما در گوگل، تعداد و همینطور کیفیت بک لینک های شماست. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که شما از سایت های اینترنتی دیگر دریافت می‌کنید. (شما می‌توانید در مقاله بک لینک چیست بیشتر در این زمینه بخوانید.)

بک لینک هایی که شما از سایت های دیگر می‌گیرید، به معنی معرفی و پیشنهاد داده شدن سایت شما هستند. درست همانطور که وقتی دوست شما یک رستوران را معرفی می‌کند، اعتمادتان به این رستوران بیشتر خواهد بود، گوگل هم وقتی سایت شما توسط سایت های دیگر معرفی می‌شود، به آن بیشتر بها خواهد داد.

 

بک لینک ها در دنیای اینترنت، مثل پیشنهادهای دنیای واقعی عمل می‌کنند و به یک وب‌سایت اعتبار می‌بخشند.

در رپورتاژ خبری، شما می‌توانید بین 3 تا 5 بک لینک دائمی و قوی از سایت منتشر کننده دریافت کنید. بک لینک هایی که قطعاً در میزان اعتبار شما نزد گوگل تاثیرگذار خواهند بود.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و  طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

 

چرا بک لینک های رپورتاژ خبری فوق‌العاده هستند؟

ما تا به حال بارها شاهد تاثیر بسیار بالای رپورتاژها در سئو وب‌سایت‌های مختلف بوده‌ایم. بک لینک هایی که این وب‌سایت‌ها از طریق رپورتاژ دریافت کرده‌اند، مستقیماً در رتبه وب سایت و میزان ورودی سایت آنها تاثیر گذاشته است. اما شاید بپرسید که دقیقاً چه چیزی باعث می‌شود که بک لینک های رپورتاژ آگهی تا این حد در سئو یک وب‌سایت تاثیر داشته باشد. ما 3 دلیل مختلف برای این موضوع می‌شناسیم.

رپورتاژ آگهی، یعنی لینک سازی درون مقاله ای یا همان editorial link

بک لینک های شما از داخل یک مقاله هستند

یکی از مهمترین مباحث در هنگام گرفتن بک لینک این است که بک لینک شما در چه بخشی از یک سایت منتشر می‌شود.

گوگل بیش از هر چیز، برای بک لینک هایی اعتبار قائل است که داخل یک مقاله هستند. چرا که معمولاً این نوع بک لینک ها در قالب معرفی و پیشنهاد هستند و راحت‌تر می‌توان به آنها اعتماد کرد. در حالی که بک لینک‌های قرار گرفته در فوتر، منو، جایگاه‌های تبلیغاتی یا بخش‌های دیگر سایت کمتر قابل اعتماد هستند. چرا که ممکن است نشان از یک همکاری تجاری یا بک لینک پولی بدهند. (در بخش بعدی این مقاله، بیشتر در مورد نظر گوگل درباره بک لینک های پولی صحبت می‌کنیم.)

بک لینک های درون رپورتاژ خبری دقیقاً از همان نوع اول یعنی داخل مقاله هستند. این موضوع باعث می‌شود که گوگل راحت‌تر به آنها اعتماد کند و اعتبار بیشتری را به واسطه آنها برای سایت شما قائل شود. در نهایت بد نیست بدانید که به این نوع بک لینک ها که درون یک مقاله قرار می‌گیرند، به اصطلاح Editorial Link گفته می‌شود.

رپورتاژ آگهی، راهی برای گرفتن بک لینک های قدرتمند از بزرگترین رسانه های فارسی است

شما از معتبرترین سایت‌ها بک لینک می‌گیرید

بیایید به داستان خود، یعنی آن پیشنهاد رستوران بازگردیم. زمانی که دوست شما یک رستوران را به شما پیشنهاد می‌دهد، میزان اعتماد شما به حرف او بستگی کامل به جایگاهش در ذهنتان دارد. این یعنی هر چقدر اعتماد شما به او بیشتر باشید، با خیال راحت‌تر پا درون رستورانی می‌گذارید که معرفی کرده است. حالا فرض کنید که یک غریبه به شما این رستوران را پیشنهاد بدهد. چقدر این پیشنهاد قابل اعتماد است؟ قطعاً کمتر!

همانطور که در داستان بالا دیدیم، هر چقدر که شخص معرفی کننده، بیشتر برای شما قابل اعتماد باشد، راحت‌تر به پیشنهاد او اعتماد می‌کنید. این موضوع دقیقاً در مورد بک لینک های اینترنتی هم صادق است. یعنی میزان اعتبار سایت معرفی کننده، تاثیر مستقیمی در مورد میزان اعتباری دارد که گوگل برای آن سایت قائل خواهد شد.

با این حساب، رپورتاژ آگهی یک راه عالی برای بدست آوردن بک لینک های قوی است. چرا که به واسطه این روش تبلیغاتی، شما راهی دارید تا از بهترین و معتبرترین رسانه‌های اینترنتی حضور داشته باشید و توسط آنها پیشنهاد شوید. سایت‌هایی که گوگل به آنها اعتماد دارد و اعتبار زیادی برایشان قائل است. پس اعتبار زیادی را از این طریق به شما خواهد داد.

در واقع به جرات می‌توان گفت که رپورتاژهای خبری یکی از سریع‌ترین و بهترین راه‌ها برای ساخت بک لینک های قوی است که واقعاً در سئو شما تاثیرگذار خواهند بود.

رپورتاژ آگهی یعنی بک لینک های دائمی و قوی

بک لینک های سایت شما دائمی و ماندگار هستند

بگذارید داستان خود را ادامه بدهیم. دقیقاً بعد از یک هفته از اولین باری که دوست شما از یک رستوران حرف می‌زند، از شما می‌پرسد که آیا هنوز به این رستوران سر زده‌اید یا نه. پاسخ شما منفی است و او اصرار می‌کند که فرصت را از دست ندهید. یک ماه می‌گذرد و یک بار دیگر، باز بحث همین رستوران پیش کشیده می‌شود. و دوباره چند ماه بعد و حتی یک سال بعد بحث این رستوران پیش کشیده می‌شود. البته، احتمالاً شما نهایتاً در همان ماه اول قانع شده‌اید سری به این رستوران بزنید.

این موضوع در اینترنت نیز صادق است. یعنی هر چقدر که یک پیشنهاد ماندگارتر باشد، گوگل به خاطر وجود آن اعتبار بیشتری به یک سایت می‌دهد. دقیقاً برای همین موضوع است که گرفتن بک لینک های دائمی تا این حد برای اهالی دنیای اینترنت اهمیّت دارد. و یک راه عالی برای این کار چیست؟ استفاده از رپورتاژ آگهی. یک مقاله که به صورت دائمی در سایت‌های بزرگ قرار می‌گیرد و نشانه‌ای ماندگار از اعتبار بالای سایت شماست.

به قول یکی از آشنایان، بک لینک دقیقاً مثل ترشی می‌ماند. هر چقدر ترشی بیشتر بماند، بهتر می‌شود. هر چقدر هم بک لینک بیشتر بماند، موثرتر خواهد بود. پس دائمی بودن بک لینک های درون رپورتاژ آگهی، یعنی سایت شما هر روز بیشتر و بیشتر در گوگل رشد خواهد کرد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی

برای خرید محصولات تخصصی نیاز دارید که از یک مرجع کاملا متخصص مشاوره بگیرید. هموطنان ایرانی می توانند انواع جک برقی و قیمت جک برقی را در سایت  قائم الکترونیک دنبال کنند. / انواع دوربین مداربسته و نماترموود و تجهیزات شبکه را نیز دیگر محصولات شرکت قائم است.

سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت...
ما را در سایت سئو ؛ بهینه سازی و طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : رپورتاژآگهی, نویسنده : احمد بازدید : 251 تاريخ : يکشنبه 8 دی 1398 ساعت: 17:05